Summa sidvisningar

måndag 4 juli 2011

När svensken är hungrig är han arg

..säger man i Norge. Det kan jag nog skiva under på.
Dagens mat:
En halv ciabatta med mjölkfrittäckelmargarin till frukost.
En banan till lunch
3 brago och kaffe hos mamma
och NU... klockan 20.26 lite pyttipanna med rödbetor.
Go och glad? Inte så.

Veckan har varit upp och ner. Ett par ljusglimtar när båda barnen varit nöjda och glada samtidigt i 10 minuter. Jag fick vara ute och gå häromdagen. 8 km. 1½ timme syre och tyst bebis som låg nöjt och sov i vagnen. Bara jag, gruset, skogen och musiken i lurarna. Fick till och med springa några hundra meter. Och fan va jag kneeeep. Få ju inte springa på 1-2 måndare till. Aja baja. Men gud så skönt. Jag var on top of the world. Eller on top of Hindås i alla fall. Högt upp i skogen bland granar, hagar och ...mygg...
Dagen efter blev det samma runda, fast skitversionen. Bebisen vaknade och skulle absolut inte sova mer. Han var bara arg. Inte ens sjalen funkade. Han skulle ha mat. (Fast att jag matade honom det sista jag gjorde innan vi gick ut) Så det fick bli att sitta i en svärm av mygg och knott och mata. (efter en halvtimmes gnäll och skrik) Motivationen att gå ut igen är noll.
Önskar bara jag kunde få komma ut varje dag. UTAN att vara super spänd och stressad över att inte veta om W sover eller vaknar. (Går ju runt med axlarna vid öronen för jämnan)
Få njuta av träningen. Bara gå när jag känner öfr det, inte planera och fixa i timmar för att kunna tajma in en timmes träning. Mata W, mata A, äta själv, mata W igen... Alltid är det något som kommer emellan. =(
Det får bli ett annat år. Får väl glädja mig åt att jag i alla fall varit ute 6/7 dagar denna vecka. Bara 3 lite längre promenader, men i alla fall. Kilona lär ju inte gå någonstans i alla fall... =(

Snart blir det grundsund, fast jag är inte helt sugen. Vill egentligen bara vara hemma. Själv. Inte gå utanför dörren. Bryr mig inte om ifall det är sol eller regn. Vill bara dö en stund och vakna ur skitrömmen.

Och nu sitter jag här, ensam med pojkarna medan K är ute och springer, och har inte ens fått äta upp min lilla tallrik med mat innan W skriker och skall ha mat igen. *suck*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar