Summa sidvisningar

tisdag 31 maj 2011

Sol sol sol....?

Jag blir så irriterad på hela cirkusen kring Kungen. Ärligt talat, han är en privatperson också, och har all rätt att ha ett privatliv. Dessa "journalister" som gräver i saker som är totalt orelevanta för hans ämbete gör mig bara äcklad och får mig att ännu mer ogilla pretto så kallade "journalister". Och vem bryr sig om vad han gjorde på fester på 70 talet?? Jag får go lust att gräva fram vem eller vilka dessa författare av boken och journalister har legat med på fyllan på gymnasiefester, vem som kört moppe utan hjälm, vem de ligger med... För de är ju också offentliga personer så då kan de väl stå till svars för vad de gör i sitt privatliv.
Det hade väl vait en sak om Kungen hade haft bollibompa-mys med Michelle Obama på ett stadsbesök, men det är ju inte riktigt fallet. Då hade det påverkat hans ämbete, det anser jag inte att det gör nu. Och att behöva stå till svars för något som en vän gjort, det är ju sjukt!
Så låt honom vara för sjutton!

Själv är jag rätt så trött på tillvaron. Och den största boven i dramat är mina förbannade bröst. De är roten till allt... Handlederna är helt trasiga och ömma, på grund av amningen. Igår höll jag på att tappa Adrian när jag skulle lyfta upp honom, och jag kan nästan inte knäppa upp hans bilbälte. På grund av handleden.
Jag känner mig helt inlåst i lägenheten. Jag kan bara vara iväg en liten stund, sedan måste jag hem igen. Varför? Jo jag har ingen amnings BH, och måste ha en vanlig som 1. gör det förbannat osmidigt att amma 2. klämmer så att jag får ont efter några timmar. Och varför har jag ingen amning BH? För att det inte finns. Det är inte speciellt lockande att sitta på ett café och gräva fram bröstet för att kunna amma, det får bli att vara hemma istället. =( Kul inför sommaren? Inte speciellt..
Ryggen är också helt förstörd. På grund av amningen. För att sitta bekvämt, som är så viktigt, det har jag nog inte gjort en enda gång. Eftersom jag måste hålla bröstet så att W får luft när han äter, och inte kan luta den armen mot det andra bröstet (för att det gör ont och läcker som niagara fallet) så drar jag upp den axeln, och får ooooont.

Amningen som borde vara a piece of cake nu verkar snarare gå bakåt... William slarvar och är arg och nyps och håller på. Inte för att det inte finns någon mat, för det gör det så jag kunde utfodra halva Afrika, så jag vet inte varför. Lycka är att ha en lugn amningsstund, men de tillfällena är sällsynta. Suck...
Och nej, jag vill inte lägga ner. Jag biter ihop och gillar läget. Men jag behöver gnälla av mig ibland.

Igår var det soligt och fint för första gången på evigheter. Och jag hade läkarbesök med båda barnen... Vilken tur att det är fantastiskt väder idag med! Eller vänta... jag har ju läkarbesök själv idag.... På Sahlgrenska. Va ovanligt!

Dags att åka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar