Summa sidvisningar

söndag 15 maj 2011

Prinsar och ärtor


Jag vet inte varför men av någon anledning så föredrar mina små prinsar att sova PÅ kuddar. Som prinsessan på ärten... Adrian sov många timmar uppe på kuddar när han var bebis, och nu vill William göra samma sak... Vad har jag gjort för fel? För så ofantligt hård och otrevlig ä ju inte sängen att han inte kan sova utan en stor dunkudde under sig...

Men vissa skall väl bara ha det lite extra mysigt... =)
Och äter man som en häst så kanske man känner sig extra tung så att det är skönt med en mjuk kudde.. Jag vet inte...

Är fortfarande sjukt trött/sur/arg över att det gör ont att amma.. Men nu är det "bara" ena sidan som är ett litet helsike, medan andra funkar fint. Skönt det i alla fall!
Av någon anldning så äter han på olika sätt beroende på vilken sida.. Ena sidan är han duktig, medan han på andra sidan beter sig som om han var på charter och sippade på drinkar genom sugrör, och när han behöver ta i för att antingen skita eller släppa sig, ja då gör han ungeför som när fåglar skall dra en mask ur jorden... Tar ett redigt sugtag och drar huvudet bakåt... Verkligen trevlig för lilla mamma.. Gör inte alls ont... =S
Visste inte att jag var så lik en daggmask...

Nu har jag åtminstone en liiiiiiiten stund för mig själv. Båda prinsarna sover, Kristoffer är ute med Theia (svärföräldrarnas hund) Jag har både fått äta och dricka vatten. Riktig lyx! Funderar på om jag skall lyxa till det ännu mer med att ta en dusch...
Har haft W på armen sedan vi gick upp vid 9. Idag är tydligen en sådan dag som man inte alls får lägga ner honom... Mysigt till tusen, men inte så skönt för ryggen.. Speciellt inte när man skall ta hand om storebror och fixa mat osv. samtidigt. Sjalen blir han bara tokigt arg av, så den funkar inte än.
Men men. Min kropp är ju redan trasig och utsliten, så det gör inget. Skall ändå byta ut allt när jag blir stor och blir rik.. =)

Annars så går tiden alldeles för snabbt. Kan inte förstå att William snart är 3 veckor! Vart tar tiden vägen?! Inte för att jag saknar tiden på Neo, men jag saknar de extra 3 månadernas bebistid vi hade med Adrian. W är redan "stor", han har ju aldrig varit så liten som Adrian var. Han växer så det står härliga till!
Och A växer ju som en jag vet inte vad just nu, och sommaren har inte ens börjat. De senaste dagarna har han klagat på att det killar i fötterna, så han växer nog massor. Blir ju till att införskaffa massor med nya kläder... =/
Antar att mina små gossar kommer växa om mig innan de är tonåringar.

Nä, duscha och sedan förhoppningsvis sluta ögonen några minuter. Eller kanske städa... Vet inte vilket jag vill mest.

1 kommentar:

  1. Hej, du kanske redan har testat. Men ett tips är att "lura" honom och låta honom ligga åt samma håll på båda brösten(som den bra sidan då) Förhoppningsvis kanske han tror att han ligger vid sitt favvobröst om han ligger kvar åt samma håll. Hoppas ni hittar en llösning snart. Kramar

    SvaraRadera