Summa sidvisningar

måndag 16 maj 2011

Trasig

Aj.Aj.Aj.... Just nu önskar jag bara att jag fick bli av med allt som gör ont i hela kroppen. Det börjar bli väldigt tröttsamt. =( Jag hade hoppats på att få tillbaka min vanliga, relativt smärtfria kropp, efter förlossningen, men än så länge har jag inte sett röken av den.
Förutom att jag suttit och grinat av smärta vid amningen, så har nu mina handleder gett upp. Aj.
Lite svårt att vila dem när man skall bära runt en bebis, och speciellt när man använder dem precis allt man gör. Ryggen behöver semester den med.. Inte så kul när det låser sig mellan skuldrorna när man sitter och ammar.. De senaste dagarna har jag inte fått lägga ifrån mig W, och han har inte velat sitta i sjalen heller. Så ryggen och händerna har ju fått arbeta. Igår eftermiddag fick jag i alla fall ha honom i sjalen ett tag, SÅ skönt, men sedan var det samma visa. Blir ju lite svårt att själv få vila när man inte kan lägga ifrån sig honom heller, och vila är verkligen något jag behöver!

Den här dagen började mysigt med att W's blöja läckte i vår säng. Mums! Det är ju tur man har tvättmaskin.... Lagom kul start när man haft en riktig skit natt. Att amma konstant i jag vet inte hur många timmar.. Det är verkligen jobbigt. Får ju sådan ångest att maten inte räcker. Och jag VILL INTE behöva hålla på med ersättning! Jag vet att det funkar lika bra och att barnen inte mår dåligt av det, Adrian är ju uppfödd på det, men JAG mår dåligt av det. Det är bara ytterligare ett misslyckande för mig om jag skulle behöva ge upp amningen. Och jag känner mig redan värdelös som det är. Så nej tack. Hade ju varit kul att få "lyckas" med någonting.

Nu sover äntligen min lille fis-maskin, så jag skall försöka få sova en liiiiiten stund jag med.

Tata!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar