Summa sidvisningar

måndag 21 februari 2011

Magi, besvikelse och bebis!

4 timmars sömn extra, och livet återvänder en gnutta... Tänk om det fanns sömn på flaska, så man kunde få alla underbara fördelar med sömnen fast att man inte har tid eller möjlighet att fakstiskt sova. Bli pigg, må bra, bli frisk.... Det hade inte varit fel.
I helgen fick jag inte sova många timmar, och det var ingen höjdare när jag redan låg på sketminus vad gäller sömn. Jag är helt, helt slut. Med tanke på vad som hänt sista veckorna så är det inte läge att bara stånka på heller, utan jag måste verkligen vila. Att dessutom känna att jag har bihåleinflammation på G gör ju inte saken bättre heller.
Så denna veckan blir det hemma vecka. Imorgon är det dags för kontroll hos BM igen, och det hade ju varit väldigt trevligt om jag hade bra värden....

Magisk sömn ja... Tänk vilka trevliga meddelande man kan få ibland när man vaknar =)
Som att ännu en vän har fått sin enormt efterlängtade bebis! Yay! Sånt gör hela dagen lite bättre!
Välkommen lille Julius!!

Jag lääääängtar efter vår bebis också, men jag tycker det är himla skönt att den är där den är just nu. Jag njuter av varje dag jag vaknar och mår bra, inser att bebisen ligger i magen och lever. För det är inget jag tar för givet. Jag bara väntar på att vakna en dag och vara helt svullen. Eller att vattnet helt plötsligt skall gå, speciellt när jag är ute och går och har bråttom... Då är jag alltid orolig att det skall sätta igång. Jag vill att den skall må bra, och den mår ju bäst om den bara får vara där den är. I alla fall så länge jag inte blir dålig.

Nu har jag en liten vilding som möblerar om eller tränar gymnastik i magen. Och det är helt underbart! (Även om den väcker mig med det.. )

Fick ett annat mindre roligt sms också, som gjorde mig sur. Inte meddelandet i sig, men anledningen till att jag fick det.
Jag har svårt för sandlådefasoner hos "vuxna" människor. Och vad jag har ännu mer svårt för är elakheter... För att inte tala om när man ger sig på en ensam person. FEGT!!
Vad har hänt med att behandla andra som man själv vill bli behandlad?
Idag är det äta eller ätas som gäller, och många är stolta när de har varit elaka mot andra på sin väg mot sitt mål. De tycker det är ok att använda andra som "stepping-stones" på sin väg mot sitt mål.
Hur fasiken kan man ha sådan mentalitet? Hur sover man gott om natten? Förstår man inte att man är en starkt bidragande faktor till att vårt samhälle blir allt mer kallt och kyligt?
Jag önskar faktiskt att jag inte alltid var så snäll, utan att jag ibland kunde ge tillbaka med samma mynt. Det måste ju uppenbarligen vara väldigt skönt att vara elak mot andra, eftersom att så många är det... Eller?

Jag hoppas personen som skickade sitt sms vet att jag är med henne =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar