Summa sidvisningar

måndag 17 januari 2011

Den ljuva soffan

Fördelen med att ha barn är att man kan sova på dagen och skylla på att man somnade vid nattningen. Skylla och skylla, jag kan inte påstå att jag på något sätt skäms över att jag mer än gärna sover på dagarna. Det ligger i generna. (Släkt middag hos familjen Larsson är spännande, efter maten försvinner alla och ligger och sover över allt... Soffor, fåtöljer, sängar, golvet... )
Hur som helst.... Adrian och jag däckade i soffan vid 15.30 och vaknade vid 17... Ooops! Lär kanske inte bli så lätt att somna honom ikväll...

Maten står på spisen/i ugnen, och Kristoffer är på väg hem. Känner mig ovanligt husmoderlig idag.
=) Kanske skall ta och måla om innan han kommer också...

Regnet fortsätter spola bort den fina vita snön och blotta allt brunt. Jag avskyr brunt! Brun mark suger! Det är inte ens februari, och är det inte snö och kallt tills det är dags för våren så skall man behöva titta på detta bruna i flera månader. Tack för det alla snöhatare!

Hade min goa granne och hennes goa barn på fika förut, alltid lika mysigt!
Det var så roligt när tjejen kom in, och Adrian SPRANG med utsträckta armar för att krama henne! Han blev så glad och ville leka med en gång.
Sen ballade iofs min unge ur och blev ett dagismonster... Pinsamt värre! Skrek, slogs, kastade saker.... *suck* Det är tur hon var äldre och kunde ta det.


Nä, dags för lite soffmys i väntan på maten.

So long!

2 kommentarer:

  1. Att sova på maten är något som klassiskt kallas gubbsova. Detta är väldigt underskattat och borde utföras mycket oftare!

    SvaraRadera
  2. Jag är faktiskt glad att snön försvinner. Tycker att det är väldigt mysigt om det är snö, gärna hela oktober, november, december och en liiiten snutt in på januari. en vecka eller så. men Jag ser hellre att den försvinner nu, så att Det inte behövs lika mycke kläder på Elise. För hon hinner bli grinig innan vi ens hunnit på med understället. Plus att vi är så beroende av två bilar, och när snön är borta så tar svärmor fram sin cab, och vi får ha hennes "vinterbil" så ja må vara självisk. Men nu vill jag inte halka runt mer. Det är värre att gå i snö och halka med foglossning än vad det är att gå på rena gator. Hejja plusgraderna!! Puss sötis!

    SvaraRadera