Summa sidvisningar

måndag 24 januari 2011

Svinstian

Efter lördagens mycket trevliga kalas hemma hos svågern som blivit "lite äldre", och bjöd på massa gott, så fick Adrian sova hos mormor och morfar. Det hade han inget emot! (Han hade inte lust att följa med hem på söndagen ... ) Egentid för mig och Kristoffer! Fast så värst mysigt var det inte, eftersom att vi skulle städa, röja, möblera om och fixa i lägenheten. 01.30 la vi oss i lördags, efter att ha börjat med att bland annat skruvat ihop vår nya säng.
*pust* Jag är fortfarande helt slut!! Ryggen var väl lagom nöjd efter alla timmar av lyft, böj och annat.
Jag anser mig själv vara ganska så smidig av mig, trots min storlek, men med en gravidmage som tar emot varje gång man skall böja sig så är jag inte längre den gymnast jag är i vanliga fall, utan en stånkande och stönande flodhäst.
Och än är vi inte klara.... Hyllor skall upp i hallen, och en himla masa saker skall vi "hitta plats för". Typ in i vårt redan överfulla förråd. Just nu står ALLT i vardagsrummet. Jag förstår min grannes kommentar "Ehh.. varför har ni det så stökigt här?" =) (Barn är så kloka)
Dags för en villa? JA TACK!! En stor en med massor av förvaringsplats. Kan köpa ett extra garage med en gång. Har någon några miljoner extra så mottages det tacksamt =)

Tur att vi kunde lämna Adrian, han hade inte haft roligt! Och tänk va mycket mer effektivt vissa saker blir när man INTE har en busig 2 åring som är mitt i smeten.. =)

Idag blev det en lugn hemma dag. Jag var alldeles för "lat" för att lägga en timme på att åka fram och tillbaka till dagis med buss bara för att lämna Adrian, och dessutom var han trött. Speciellt med tanke på att det tar lika lång tid att hämta....
Härryda kommun har ju en underbar framförhållning vad gäller barnomsorg. Eftersom att det är helt fullt i Hindås får vi snällt åka till Rävlanda.
Eller Härryda "som ändå är på vägen till stan" som den snälla tanten på kommunen sa. Men det går fortfarande bara bussar en gång i timmen, skall jag stå i 45 minuter och vänta på nästa buss när jag lämnat/hämtat då? Nej tack.
Tydligen så har alla barnfamiljer per automatik bil för hämtning och lämning. Det förutsätter man i alla fall på kommunen...
Och konstigt nog så har vi hamnat sist i kön, trots att vi köat i ett år, för dagisplats i Hindås. Det känns ju jätte logiskt.... Sedan har tydligen Härryda kommun ingen aning om vad "syskon" är. Det är redan fullt på alla dagis, och de allra flesta barnen får syskon, vilket innebär att man behöver ännu fler platser. Men nä då! Sen, om några år, så kanske det blir fler dagis.
Får man lämna barnen på kommunhuset under tiden då..? Eftersom att det uppenbarligen inte finns något problem med barnomsorgen i deras ögon...

Ja jag säger då det. Jag är så TRÖTT på att jag alltid är så snäll och inte säger ifrån. Jag borde ju bli fly förbannad när jag pratar med idioter som säger dumma saker, men jag vågar inte vara "obekväm". Men det är nog dags för det. Går ju bara runt och är arg.... =/

1 kommentar:

  1. Var det lilla fröken Matilda som sa att det var stökigt tro??=)Kan nämligen se henne säga det framför mig=)

    Visst e det dumt med dessa dagisplatser!
    Lea har ju precis fått en plats som har bra öppettider, men tydligen har man inte längre "syskon förtur", så det blir ju trevligt sen när man måste lämna sina barn på två olika dagis i två ändar av stan!JIPPIE!!=)

    Du skriver en jätte rolig blogg Ida!! keep on doin what u doin girl!! Kraaaam Klara

    SvaraRadera