Summa sidvisningar

torsdag 27 januari 2011

Den som spar han har

Jorå! Den där Ingvar K är en duktig kille. Ingen kan ju beskylla honom för att inte ha koll på pengarna. Det där med etik är ju dock en annan historia... Kan ju faktiskt inte påstå att jag är så sugen på att handla med på IKEA, men man "måste" väl.
Hade de varit helt öppna med vart pengarna gick, så hade det varit ok. Alla företag strävar efter högsta möjliga vinst. Men när man gör det på ett, förvisso lagligt, men fult sätt, så känns det inte ok. Vi har ju skatteregler av en anledning. Skall han nu smussla undan en herrans massa pengar så kan han ju i alla fall dela med sig till mig. Det hade ju varit det mest rättvisa och logiska av allt! Dessutom hade jag i så fall förlåtit hans omoraliska fiffel... ;-) Kapitalist? JAVISST! Me lööööv money! (Inte för att jag har några, men ändå.)

Posten, sällan får man trevliga handskrivna brev eller liknande, men det händer ju faktiskt att det trillar in en och annan trevlig överraskning! Inbjudningar till dop, fina julkort, födelsedagskort... Och ibland PAKET!! Enda haken är att man får betala dem själv... Men ändå, det är kul när de kommer! Och ibland går det mycket snabbare än man tänkt sig. =D
Beställde en ny telefon i tisdags kväll, eftersom min sambo tvingade mig och mobbade mig för min som är ÖVER ett år gammal och gör lite som den vill ibland..... Nu ligger den redan på postterminalen i GBG och väntar på att få komma ut hit till landet. YAAAAY!!!
Kanske får den redan imorgon. Eller idag..? Känner mig som en unge på julafton!

Idag blir det extrakoll hos BM. Har känt mig lite sådär i ett par dagar. Svullen som en ballong. Typ... Tror iofs mycket var för att jag satt still HEEEEEELA dagen igår, för inatt var jag på toa ungefär femhundrasjuttioelva gånger. Och när jag inte var på toa så väcktes jag av en snarkade sambo, känner mig så pigg idag så! Hur som helst är det lika bra att kolla så att allt är bra.
Det är ungefär en vecka tills jag gått lika långt som jag gjorde med A. Idag är jag i v. 26+5, A föddes när jag var i 27+6.... Jag hoppas innerligt att jag får ha kvar bebisen längre denna gången! Jag LOOOOVAR att jag inte skall gnälla ett dugg om jag går över tiden! Bara bebisen är frisk!! Möjligtvis att jag gnäller över att jag har ont... Men inte över att gå över tiden. Det lovar jag!
Hellre lite ont i ryggen och svullna fötter, än 3 månader på sjukhus med allt vad det innebär.

Man kanske skulle baka en äpplekaka i eftermiddag? Hmm.. JA! Åh va jag blev sugen på det nu! =D Vilken tur att jag skall hem tidigt och hämta min lille prins!

Puss å kram!
//Me

1 kommentar:

  1. Har inte alls mobbat dig. Bara tyckt att det varit dags efter allt gnäll om att din gamla telefon strålar hela tiden...

    SvaraRadera