Summa sidvisningar

söndag 30 januari 2011

Könsfritt?

Hittade denna länken... (klicka HÄR)
Nä men för fan, jag vet! Vi skapar ett könslöst samhälle, DET är ju att vara jämlikt och ge alla samma möjlighet. För om man inte har några kön så kan man ju inte bli könsdiskriminerad, eller "satt i fack".(jag älskar verkligen det uttrycket...)

Könet ÄR en enormt stor del av ens identitet. Se bara på dem som föds i fel kropp/kön. Skall vi istället i vårt underbara könslösa samhälle svara dem att "äh, det spelar ingen roll vad du har för genitalier, vi är ju jämlika"? I don't think so...

Jag anser att allt detta könslösa tjafs faktiskt förstärker att det negativa kring att vi har olika kön. Det finns massvis med skillnader på kvinnor och män, både fysiskt och psykiskt, men det GÖR INGET!! Det är ju bara bra!!
Vad man däremot bör sträva efter är att acceptera alla för dem de är. DET är att vara jämlikt och ge alla samma möjlighet. Det skall inte spela någon roll vilken färg du som tjej gillar, oavsett om det är blått eller rosa. Idag är man ju ett offer för kvinnodiskriminering om man själv väljer att vara hemma med barnen, använda rosa kläder osv... Men hur kan man vara ett offer när man själv har valt det?? Att vara en väldigt tjejig tjej är helt plötsligt fel. Varför?
Samtidigt är det fel att vara en grabbig grabb som älskar bilar... Varför?


Man får klär sig hur man vill, använda vilka färger man vill, älska vem man vill, ha sex med vem man vill, umgås med vem man vill, lyssna på vilken musik man vill, SÅ LÄNGE DET INTE PÅVERKAR ANDRA. (Ex. podifili eller annat vidrigt) Vad spelar det er för roll vilken färg någon har på sina kläder? Eller vem de älskar och vill leva med? Det har ni inte med att göra!!!

Att kalla mig könskonserverande bara för att jag tycker det är snyggt med rosa på tjejer och blått på killar, DET är inte ok. Jag skulle aldrig få för mig att sätta på Adrian en klänning bara för att "visa att man får klä sig hur man vill". Vill han däremot själv ha klänning, så får han det.

Ibland kan jag tycka att vissa saker var bättre förr... Faktiskt
Nu skal jag i ren protest mot alla dessa könsneutrala tråksaker klä på Adrian de pojkigaste kläderna jag kan hitta och köpa honom en ny leksaksbil. Vad skall ni göra åt det?!?!

Och på tal om allt detta så vill jag passa på att säga hur jävla förbannad jag är över hur homosexuella diskrimineras när de ber om hjälp med att skaffa barn.
Vad är det för skillnad på ett barnlöst par bara för att de är av samma kön? Varför skall de inte få adoptera på samma villkor som heterosexuella par?? (Här ligger ju problemet utanför Sveriges gränser..) Och varför är det inte tillåtet med surrogatmammor?? Och varför måste vi svenskar åka till Danmark för att kunna insemineras om vi är ensamstående eller homosexuella kvinnor?? Vad är problemet?

Alla barn förtjänar föräldrar som älskar dem, men jag är övertygad om att det inte finns ett enda barn som bryr sig om ifall han/hon har en mamma och en pappa, två pappor eller två mammor. De vill ha kärlek. Punkt slut. Det finns så många barn som inte får någon kärlek, barn som far illa hos sina biologiska föräldrar, barn på barnhem, varför stoppar man dem från att hamna hos en eller två personer som inte vill annat än att älska dem? Kärleken kommer inte med generna, den finns ändå.

Mer kärlek åt barnen!!

1 kommentar:

  1. Håller heeelt med dig gumman!!
    Här i Majorna bär ju alla barn buna och diarèe färgade kläder och till det en bajsbrun manchester barnvagn!!URSÄKTA mig att jag inte vill klä Lea i dessa fula färger!! haha

    Puss och ta hand om dig och maggen!!

    SvaraRadera