Summa sidvisningar

fredag 28 januari 2011

orkar inte mer..........

Fy vilken trist fredag so far. Jag mår inge vidare alls. Jag är verkligen helt slut. Och då menar jag HELT slut. Jag fixar inte att inte få sova ordentligt. Jag är så fruktansvärt, fruktansvärt trött. Och det är ju inte bra att ligga på sket minus redan INNAN bebisen kommer....

Sen är jag så "&)#K!&%" trött på vår lägenhet =( Vi har inte haft det städat på flera månader.
OCH JAG HATAR DET!! Jag får ALDRIG städa! Förmodligen är jag en jävligt värdelös mamma, för de flesta jag känner lyckas med att städa fast att de har sina barn hemma. Men det går inte. Inte här. Inte när en viss liten herre;
1. Drar ner all tvätt jag vikt
2. hittar en penna som trillat på golvet och börjar måla lite varstans med den
3. hittar gamla batterier som han skall leka med
4. Tar fram DVD filmer och lägger skivorna på golvet/bakom någonting
5. Går och drar i ALLT som han inte får röra.
osv. osv.....

Och jag vill inte höra nåt om att jag får igen för hur jag själv var när jag var liten. DET HJÄLPER LIKSOM INTE!

Jag vill bara för en gångs skulle ha en helt städad lägenhet. Inga tillfälliga lösningar. Inget stök i vart enda skåp som en "nöd städning". Inga stängda dörrar för att sovrummet har blvit en tillfällig soptipp... ALLT skall vara städat. ALLT. Det var därför vi hade barnfritt i söndags. För att komma i ordning. Vi hann inte klart, men under veckan har dfet verkligen inte hänt ETT SKIT! Jag klarar inte av det mer =(
Jag städar så mycket jag bara kan, men det mesta blir antingen ogjort arbete, eller så går det bara inte. Jag SKALL inte plocka i och ur diskamskinen. Men jag gör det ändå för jag vill inte ha en massa äcklig disk i köket. (Vilket innebär att jag sedan har så ont i ryggen att jag nästan gråter) Jag SKALL inte böja mig ner femhundranittiåtta gånger om dagen för att plocka upp saker som antingen någon tappat, eller "någon" kastat på golvet.
Jag SKALL inte hålla på med tvätten. Det gör fruktansvärt ont. Men eftersom att vår hyresvärd tydligen tror att det fortfarande är 1800-kallt och har spärrat alla tvätt tider under helgerna (för då är man väl i kyrkan?), så finns det bara sena kvällar kvar att tvätta. Och då hinner man inte få ett skit torrt. (De förutsätter att alla är hemma dagtid och kan tvätta) Så det blir att jag tvättar i alla fall, och förstör både rygg och studietiden.

Jag skall inte. Men jag gör det ändå. För jag vill inte bo i en svinstia. Jag vill ha en ren och fin lägenhet. Dit man kan bjuda hem folk.

Men icke... Jag får fortsätta bo i en förbannad svinstia.....

1 kommentar:

  1. Gumman då! Jag förstår hur det känns. En gång i ett annat liv så hade jag faktiskt det precis lika dant... Jag tror att det berode på att jag hade så mycke prylar som jag sparat från mamma och pappa, så det fanns liksom saker överallt! Men när jag flyttade var jag tvungen att göra mig av med typ allt! Och har lyckats att inte spara på mig nya saker, tror att det underlättar jätte mycket om man inte har så mycke "kan va bra att ha" prylar. Och du är verkligen ingen dålig mamma Ida Tvärt om en mycket bra mamma, du har ju ett sånt tålamod med Adrian som jag önska att jag också hade och är grymt avundsjuk på! Och Trots att vi inte har så mycket prylar här uppe så lyckas jag inte hålla det rent och städat sen lillprinsen föddes,jag brukar få panik svepa över lägenheten innan du ska komma upp på besök;)
    Du är ju faktiskt gravid och har ont, du får faktiskt skylla på det!
    En stoooor kram!
    Evelina

    SvaraRadera