Summa sidvisningar

fredag 21 januari 2011

Sveriges skönaste spårvagnschaffis

Igår efter skolan hoppade jag på 2.an utanför Handels.
Direkt när vi kom på började den kvinnliga chauffören prata. Detta är ungefär vad hon sa:

"Ja mina vänner som väntat länge på denna vagnen, det har inte gått fort idag. Växlar som ligger fel, trasiga dörrar, utelåsta chaufförer med mera. Vissa dagar är värre än andra, idag är en sådan dag. "

Vid varenda växel var hon sedan tvungen att gå ut och ändra den manuellt. Stackarn! Men hon hade sån skön attityd, varken sur eller vresig, bara syrlig och ironisk. Sånt som jag älskar =)

När vi väl kom till Vasaplatsen sa hon att vi tyvärr var tvungna att hoppa på den vagnen som kom bakom "för sådana här schabrak skall man inte köra runt med. Den måste till doktorn och lagas, på MÅNGA ställen"

Helt plötsligt blev det kul att åka spårvagn! Tänk om alla förare inom västtrafik var som henne, då skulle det gå mycket bättre!


Men det var igår. Nu är det idag.
Och idag började dagen inte förrän kl 10.30. Minns bestämt att jag satte larmet på 07.00 och att det dessutom ringde vid 07 för jag fick gå upp och hämta telefonen. Sedan måste jag stängt av larmet i sömnen, istället för snoooooooooze... Ooops! Men kroppen behövde nog sova lite. Busen har väckt mig flera gånger, mer os träning på G tror jag. Och det är så mysigt! *

Så, vad skall jag förgylla de närmaste timmarna med då? Ja, lite plugg blir det, sen skall jag nog ta och städa (vilket jag egentligen inte borde med min rygg, men här ser ut som... ja..) Baka kanske jag skulle göra? Mmm! Det är ju alltid skoj! Och jag behöver lite fika på lager, om man nu skulle få besök någon gång. Sen kan man alltid äta upp det själv också... =)
Kolakakor kanske? Och muffins. Eller en kladdkaka?
Får fundera vidare under frukosten.

So long!
//Me

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar