Summa sidvisningar

torsdag 14 april 2011

Det var då själva f....

Här har man slösat 3 timmar på sjukhuset istället för att få njuta av det fina vädret, och vad möts jag av när jag kommer hem?? KOLSVARTA moln över hela himlen. Det var så själva fan!
I helgen när det var fin, nej då var jag inlagd på sjukhus. Idag, då skall jag spendera ytterligare 3 förbannade timmar på sjukhuset. Och imorgon när jag har EN tom dag, då skall det regna.

Jag är så himla trött på dessa förbannade kontroller. De gör mer skada än nytta ändå... Blir ju bara stressad över att sitta och vänta och vänta och vänta i onödan. Jag vill vara HEMMA!! Jag säger till om jag inte mår bra. Jag kan min kropp. Jag märker om jag skulle lägga på mig massor av vatten eller om trycket skulle gå upp mycket.
Idag var jag klar efter en halvtimme, dvs. 11.30. Sedan satt jag ända till 13.50 innan jag fick träffa doktorn, som även hon kunde konstatera att både blodtryck och CTG var jättebra. (Nähääää?! Som om vi inte redan visste det!) Och nu skall jag ändå tillbaka på lördag för en "snabbkoll". Antingen tar jag livet av mig innan dess, eller så skolkar jag. Jag vill inte! HUR skulle detta göra min situation bättre?! Jag är superstressad över att inte kunna lyssna på min kropp, och vila när jag behöver vila, vara vaken när jag orkar vara varken, äta när jag behöver äta.. utan hela tiden passa olika tider. Lördag skall vi dessutom iväg, så även om jag nu har en tid som gör att jag har gott om tid att hinna hem, så kommer jag vara jättestressad. Och dessutom får jag inte sova.... Måste ju åka hemifrån nästan en timma innan jag skall vara där, plus att jag har nästan en timme hem. Och så skall man hitta parkering (vilket alltid är lååååååångst bort, så jag får jätte ont när jag skall gå)
*Suck* Kan som sagt inte påstå att det känns bra med alla kontroller. Jag vill vara HEMMA, och VILA och inte ha NÅGRA måsten eller saker inplanerade. Bara ta dagen som den kommer beroende på hur jag mår. Fortsätter det såhär så kommer jag vara helt knäckt innan bebisen ens tittat ut. Ingen bra förutsättning för en massa sömnlösa månader som följer efter förlossningen...

Usch.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar