Summa sidvisningar

onsdag 13 april 2011

Stolthet och drömmar



Och så var det natten, och jag kan inte sova....
Halsbränna, toabesök, snarkningar... Inte lätt att sova då.
Blocket kan jag snart utantill. Likaså alla "shopping" sidor.... Tråk tråk tråk.

Det har inte varit någon bra dag idag. Min stackars älskade sambo fick nog ta hela smällen... Känns inte alls bra. *skäms* =(

Vad som borde varit en helt vanlig koll på sjukhuset drog ut på tiden på grund av att de hade så himla mycket att göra, och jag var där i 3 timmar... Egentligen var jag ju "klar" efter ca45 min, resten var väntetid för att stämma av med farbror doktorn om resten av veckan...
Och som vanligt är det en massa störiga människor som inte gör väntan lättare. Men idag blev jag så arg och irriterad så tårarna bara rann. Där satt jag och hade väntat längre än ALLA de som klagade (vilket de gjorde när de fick vänta en kvart...) Dessutom var det människor som var otrevliga mot varandra och irriterade sig på andra, och de andra skulle minsann få veta det också. Så där satt jag i mitten, och fick lyssna på en massa skitsnack. INTE vad jag behövde...
Jag var så trött så trött och somnade nästan till under mitt CTG. Längtade bara hem.... Väl ute i bilen så bröt jag ihop och bara grät.

Väl hemma var jag ju tvungen att äta innan jag kunde vila, så sömnen fick vänta ännu längre.
Fick bli en gourmet-lunch bestående av rågfras och vaniljyoughurt. Längre än så orkade jag inte vänta... Men gud va skön sängen var när jag väl fick stifta bekantskap med den!

Adrian är ju utan tvekan världens goaste unge, och dessutom gör han mig så himla stolt.
I helgen "läste" han att det stod Ida på mitt patient armband när de var på sjukhuset... K trodde såklart det var "Bull Shit"
Idag vid middagen skrev jag IDA på en lapp, och frågade Adrian vad det stod. I-A svarade han. *varm* =) Så inte fasiken är han dum vår lille pojk! Vår underbara älskling! Känns extra bra efter alla kommentarer man fått efter att han föddes så tidigt.
Roligast av allt är att han tycker både bokstäver och siffror är roligt, så vi kan nog leka in en massa kul och bra kunskap.

En vän åkte tidigare ikväll in till förlossningen. Känns så himla kul och spännande!! Jag är övertygad om att det kommer gå hur bra som helst! Skall tänka på dem heeeeela natten! =)

KOM UT!

Jag är riktigt avis! Vill också att det skall sätta igång nu! Tror jag är extra otålig bara för att jag verkligen VILL att det skall få komma igång av sig själv, så jag inte hinner bli mer sjuk, och för att jag skall få slippa flänga på kontroller var och varannan dag. Och så är det såklart roligare om det startar av sig självt, än att behöva bli igångsatt....
Jag är så jäkla trött på sjukhus, läkarbesök och framför allt att behöva flänga runt! Det är inte speciellt avslappnande när man hela tiden behöver sätta klockan för att komma ihåg olika prover och läkarbesök... Jag vill bara vara hemma och inte göra någonting.
Men nåja, vad är väl en bal på slottet. Bara bebisen mår bra, så tar jag resten.
De senaste dagarna har jag blivit så himla nyfiken på vem det är som bor där inne, så för varje dag nu så längtar jag mer och mer. Konstig känsla, fick ju aldrig uppleva det med Adrian.

Nej om man skulle gå och hämta sitt täcke och sin kudde och bädda ner sig här på soffan... Verkar ha fått besök av något läskigt morrande monster inne i sovrummet... =S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar