Summa sidvisningar

torsdag 10 mars 2011

Fel fel fel!

Torsdag den 10:e Mars kl 07.35
Solen är uppe. Men det är något som inte stämmer. Det är något konstigt med ljuset ute... Ahh!
Det S N Ö A R ! ! ! ! Det var väl ändå ganska onödigt?! Vem har hittat på det? Jag som var så nöjd över att kunna gå till bussen igår UTAN att det låg 1dm is på gångvägen. Nu är det bye bye torra gångvägar, och hello slask. INTE ok. I ren protest tänker jag ta en senare buss till skolan.

Igår fick vi träffa en lite gladare lite kille, men har var fortfarande arg och sur. Och trött. Tydligen hade han inte sovit på dagen för att han hostat, men lyckligtvis har han inte hostat sedan vi kom hem. Men oavsett så är han hemma och myser med Kristoffer idag, så att han inte blir mer förkyld.
Men något är det som "gnager honom". Jag vet inte riktigt vad det kan vara, men ordett "dumma" dyker helt plötsligt upp tillsammans med namn på barn. Och inte bara det, utan han berättar också varför. Sedan om det är något de gjort mot honom, eller bara dumma saker de gjort, det är ju svårt att veta. (Och jag dömer inget barn när jag inte sett vad som hänt)
Men lite ont i magen har jag allt fortfarande. Mardrömmen är ju att HAN inte vill gå till dagis för att det är något som inte är ok, men att vi inte kan få reda på det.
Tur i alla fall att han har världens bästa fröknar, som jag har fullt förtroende för!

Läste i GP att parkeringsbolaget (ett visst parkeringbolag) för en rekordvinst på 57 härliga friska miljoner. Visst, syftet med ett bolag ÄR att gå med vinst, men ett kommunalt bolag som sysslar med parkering borde vara med intresserade av service än vinst. Jag är så trött på Göteborgs stad. Snordyrt att parkera, skitdålig kollektivtrafik, hur fasiken tycker de att man skall ta sig fram?! Och tro mig, med ett barn, snart två, så kommer bussen INTE vara ett alternativ länge till. Inte i någon situation. Men det är väl det som är tanken. Att vi som inte bor i centrala GBG skall straffas. Vi har ju ändå inte där att göra. Vi bönner borde hålla oss ute på landet och inte besudla stadens fina bussar och spårvagnar med vår närvaro. Och gud nåde er om ni skall åka FÖRBI Göteborg i framtiden, då blir det trängselskatt! Jojo...

Vänta ni bara, säger jag. Vänta ni bara. Jag vet saker ni inte vet. Jag ser en möjlighet till ljusning, i alla fall på ett av problemen. SÅ DET SÅ!

Och när jag ändå är arg, som vanligt, så vill jag ge en stor fet jävla känga i arslet till vår hyresvärd och deras kumpaner. Nu har vi hållt på sedan i Maj förra året och inte haft en fungerande kyl (det blir frost titt som tätt) Igår skulle den ÄÄÄÄÄÄÄÄNTLIGEN efter en jäkla massa tjafs bytas. Men nä, då hade de råkat beställa fel. GAAAAAAH!
Kan någonting bli rätt någon gång? Jag är så förbannad. Och duschen har de INTE fixat som jag ringde om för över en månad sedan, men det är väl som vanligt att en karl (dvs Kristoffer) måste ringa, för en tjej kan man ju inte lyssna på. Skäms på er, SKÄMS!!

Så, nu är jag arg och varm, då kanske jag kan väga mig ut i snöstormen.

//Me

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar