Summa sidvisningar

måndag 7 mars 2011

Såklart att Blondiner är dumma! Och alla mörkhyade är idioter.
















Dessa två produkter har irriterat mig rejält i ett par år. Hur F*N kan det vara tillåtet att ha en produkt som säger att man är dum när man är blond, och att man är en gudinna som brunett?


Och nej, jag vill inte höra några jävla blondinskämt eller ha kommentarer om att "ja men blondiner ÄR dumma!"
Jag menar allvar. Är det något som är korkat på riktigt så är det att tro att intelligens skulle ha någonting med hårfärg, eller hudfärg för den delen, att göra.
Jag har ikväll anmält detta till DO, skall bli väldigt spännande att se vad de svarar.
Vad hade hänt om man istället hade haft en produkt för "Godess Blonde" och "Dumb Afro"??
Helt jävla sanslöst....

2 kommentarer:

  1. Men nu är det väl ändå inte så att det handlar om mörkhyade eller afro, kontra blonda? Utan blonda kontra brunetter. Vad har hudfärgen med saken att göra? Annars har du helt rätt, onödigt dumt att kalla nån produkt för "dumb blonde". Det kan ju vara folk som inte förstår det roliga i det hela..

    SvaraRadera
  2. Nej, det handlar inte om hudfärgen eller Afro i detta fallet, MEN om man läser på DO's hemsida så står där klart och tydligt att man inte får diskriminera någon på grund av att de "exempelvis är födda i ett annat land"
    Jag har tidigare när jag frågat dem om dessa produkterna fått svar att de inte kan göra något åt denna produkt.
    MAO, hade produkten varit kränkande mot någon med utländsk bakgrund så hade DO kunnat göra något, men nu är den "OK" eftersom den bara kränker blondiner.

    SvaraRadera