Summa sidvisningar

fredag 11 mars 2011

Kropp till salu.

Kan ju sammanfatta min tillvaro i ett ord: O N T ! ! !
Det var några månader sedan jag kunde sova utan att det gjorde ont, och inte lär det bli bättre.
Mitt bäckenben känns som någon drämt till med ett baseball trä på framsidan.
Igår tog det mig 20 minuter att gå från busshållplatsen och hem (ni som känner till Hindås vet ju hur långt det är) Inte blev det bättre efter att jag varit och handlat idag och bar en tung påse ut till bilen. (Dumma mig, får skylla mig själv) Gud så skönt det hade varit att få lägga sig i ett varmt bad just nu.

Kroppen har sagt ifrån igen. Blodtrycket hade gått upp till 130/90 vilket är smärtgränsen. Undertrycket får inte gå upp mer. Vila är det som gäller för min del, vilket är lättare sagt och gjort med både sjuk son och sjuk sambo.

Har varit så himla arg de senaste dagarna. Bland annat blev jag vansinnig när Kristoffer igår ringde tillbaka till hyresvärden om våra trasiga duschdörrar, som JAG hade pratat med dem om för långt över en månad sedan. Men när Kristoffer ringer så händer det grejer med en gång.
Va fan... Måste man ha snopp för att de skall lyssna eller??!! >=[
Funderar på att anmäla dem till DO. Jävla svin! (Det är samma sak VARJE gång jag ringt)

Såg precis på nyheterna att man i USA funderar på att beskatta läsk. En läkare berättade att en burk läsk om dagen i ett år fördubblar risken för diabetes...
Detta är ju en svår fråga. Om man lämnar USA och ser till Sverige istället så tycker jag man borde göra frukt och grönsaker helt momsfria. Nyttig mat borde vara billigare än onyttig mat.
Skulle man slopa momsen på frukt och grönt, och kanske exempelvis kött, så skulle det bli billigare för konsumenterna, utan att producenterna (bönder) skulle få mindre betalt för sina produkter. Det hade varit ett steg i rätt riktning för att hjälpa folk till ett hälsosammare liv.

För egen del har jag över 30 kg att ge ner. ÖVER 30 kg. Jag vet mycket väl vad som är nyttigt och vad som inte är det. Men när man inte har hur stor budget som helst att lägga på mat så får man försöka bli mätt för en mindre peng. Och just sallad är något vi äter alldeles för sällan. Jag ÄLSKAR sallad! En färsk sallad med en liten bit feta och kött/kyckling är tusen gånger godare än pasta/potatis/ris rätter. Eller korv.. =/ Hade jag haft obegränsat matbudget så hade vi ätit väldigt annorlunda. Mycket mer färskt kött/kyckling, massa mer sallad, och inte alls så mycket pasta/potatis/korv mm som det blir idag. Jag har ofta dåligt samvete för att vi äter korv eller pasta. Jag försöker se till att Adrian alltid får något, så skiter jag i mig själv. Kanske ett I-lands problem, för vi har ju mat så det räcker och blir över. Men just att jag känner mig begränsad i vad vi köper, det gör lite ont i hjärtat.

Ja... jag säger då det.

Nu skall vi i alla fall fredagsmysa med lite god MELOOOOOON! Adrian älskar melon, och det gör jag med!

//Me

1 kommentar:

  1. åhh vad jag känner igen det där dåliga samvetet över maten.. samma sak här.. försöker se till att lilla sonen får ordentlig mat varje dag, men det är banne mig inte lätt med begränsad budget och begränsat med tid och ork! Lycka till med allt och kommande bebbe! Kramar Natalie Z

    SvaraRadera