Summa sidvisningar

söndag 27 mars 2011

Varsågod och kalla mig miljösvin

Jag hatar nätterna numera. Jag kan aldrig sova. Har jag inte förbannat ont och vaknar av det, så är det något annat som väcker mig. En sambo som snarkar, en son som gråter, eller en bebis som inte rör sig...
Oavsett vad som väcker mig så är det ofta som jag blir sittande med alla tankar som far genom huvudet. Tänk om... Varför... Men... Hur.... Tro sjutton jag tycker det luktar bränt ibland.
För att inte tala om alla sjuhundra toabesök. En droppe åt gången...

Jag har en ganska så livlig liten krabat i magen, vilket på ett sätt är skönt för då vet jag ju hela tiden att den lever. Men när man inte kan få den att reagera, på en låååååååång stund, då fryser hjärtat till is. Vad har nu hänt?! Skall jag inte få mysa med vår efterlängtade skatt?
Jag bökat och bökar på magen, men inga reaktioner. Går på toa. Sätter mig i soffan. Går upp och går runt lite. Men ingen reaktion... Tankarna snurrar. Tårarna kommer... Skall jag väcka Kristoffer? Skall jag ringa förlossningen? Vad händer om vi måste åka in? Vem skall ha Adrian?
Ont har jag och jag tänker på det värsta tänkbara scenariot. Gå igenom det där som ingen skall behöva gå igenom. Vad har jag gjort för fel?
Tiden går och jag blir mer och mer kall inombords....

Men, som med Triss... Plötsligt händer det.
En liten rumpa som gnider sig mot mina händer. "Men mossan lägg aaaaav.. jag sover ju!"
*Lycka*

Och på tal om lycka så fick jag idag träffa vår älskade STINA!
Det känns alltid lika roligt! Tänk att Borås kan vara så långt bort på något vis... =(
Jag älskar dig!

För övrig så får jag säga att jag tycker Earth Hour är lite... hmm... hur skall jag utrycka det.... onödigt?
Det är super att manifestera mot onödig el-konsumtion, men ärligt talat.... EN TIMME om året?
Nä. Jag är ledsen. Jag tror inte det gör någon skillnad. Skillnaden får vi först när man har Earth Hour varje dag, året runt, år efter år.
Det har jag. Jag lever efter devisen att "ett tomt rum är ett mörkt rum"
Jag släcker efter mig på toaletten, dag som natt. Jag låter lägenheten vara mörk när jag åker hemifrån, även om det ser "tråkigt" ut. Jag låter lampor vara släckta dagtid. Jag släcker över allt när jag inte behöver ljuset.

Så förlååååååt att jag inte deltar i detta (om än mycket mysiga) jippo, jag har mitt egna.

Härryda Kommun tar nog förresten priset... De stoltserar med att de minsann släcker ner under Earth Hour. Jätte bra hörreni!! Men hur vore det att släcka all gatubelysning som står på DAGTID, året runt, trots att detta blivit påpekat för er ett flertal gånger...? Eller ni kanske tror att nedsläckningen under Earth Hour kompenserar för årets 364 anda dagar..?
På vissa sträckor i Hindås har det dessutom varit så fiffigt att belysningen är släckt när det är mörkt, och tänds tidigt på morgonkvisten lagom tills solen går upp. Men det vet ni väl säkert att om man har tänt en lampa när det redan är ljust så drar den ingen ström...(För så måste det väl vara..?)

Så god, nedsläckt, natt på er alla!

1 kommentar:

  1. ÄLSKAR DIG IDA! Tack för en otroligt varm och trevlig stund.. värmde uppmitt kalla innre..Puss på Er alla Tre <3

    SvaraRadera