Summa sidvisningar

fredag 18 mars 2011

Skillnaden på kvinnor och män...

Ja, den har ni nog här. För detta ä inte ok. Stackars killar, de kan ju känna att de behöver träna. Buhu...
Att kvinnor i reklam däremot ofta har ett ohälsosamt lågt BMI, nä det är inte samma sak. Det behöver vi inte förbjuda... de är ju kvinnor. De skall se ut så. Eller.. alla kvinnor SER ut så.
Bra där RO, bra.
HM är duktiga på att ha "kvinnor" i sin reklam som förmodligen behöver sy in den minsta storleken på kläder... För att inte tala om tjejen som struttar runt i Lindex reklam. Eller KappAhls... De har ju SÅ mycket kurvor. Verkligen. Massor! Får inte mig alls att känna mig ännu mer som en flodhäst.
Min gräns gick när en "kvinna" i HM reklamen hade SMALARE lår en en liten kille i 10 års åldern som var med i samma klipp... Osmakligt var namnet.

Jag vet mycket väl att JAG inte är ett ideal att stå efter, men någon måtta får det vara på hur folk framställs i reklam.
Att boxer reklamen fälldes är rent löjligt, den hade ju humor ("boxerPAKET" ) dessutom är personen inte ens riktig, utan en tecknad figur...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar