Summa sidvisningar

torsdag 24 mars 2011

Mysig magsjuka

Jag måste ha världens tur... För det slår A L D R I G fel att Adrian blir sjuk dagarna innan jag har tenta. =(
Igår när vi svängde in på parkeringen på dagis hör jag hur han kräks... Så det var bara att åka hem igen. Han var lite gnällig, och när jag var på toa så kom han och hade ont i magen... Frågade om han behövde kräkas igen och det behövde han. Men duktig som han är så använda han spannen jag hade redo. Sedan blev det dusch IGEN. Vi satt och mös i duschen en lång stund.
Sedan la vi oss på madrassen i vardagsrummet och kollade tv, och somnade. Han var så ynklig min lille skrutt!
Sedan blev det en omgång till med hinken när han vaknade och en ännu mer ynklig skrutt som sov nästan hela eftermiddagen. Han ville inte ens duscha efter sista gången, men han var ju tvungen. Han låg som en lite ap-bebis i mina armar.
Sen blev det nedbäddning på madrassen igen. Han låg där alldeles blek och frusen på min kudde... =(
Men jag var så imponerad av honom! Dels att han fixade att spy i hinken varje gång, och att han både drack och knaprade i sig lite lite lite att äta.

Jag hade min beskärda del i tisdags kväll istället. Gårdagen mådde jag så fruktansvärt illa och låg och bara väntade på att det var min tur. Men jag har klarat mig hitills i alla fall...
Men något pluggande har det naturligtvis inte blivit =( Så himla typiskt. Samma sak varje gång!
Idag är jag ensam med skrutten ända tills ikväll, så något pluggande lär det nog inte bli idag heller. Skoj...

Har varit så irriterad på folk de sista dagarna. Ibland blir jag bara förbannad när jag läser saker.
En sak är då säker, och det är att många är sjukt egoistiska och ser bara till sig själva och bryr sig inte det minsta om sina medmänniskor. Tro fan att samhället blivit kallt! Det är först när man även tar hänsyn till dem runt omkring som vi kan ha ett bättre samhälle.
Jag har svårt att förstå denna egoism... Vad hände med att behandla folk som man själv vill bli behandlad? Med respekt och omsorg? Och var finns den etiska aspekten i alla regler?
Tänk om jag kunde få bestämma allt istället, då hade vi nog haft ett mycket bättre samhälle.. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar